понеділок, 22 лютого 2016 р.

Схема-конспект гурткового заняття

Тема заняттяМета заняття (навчальна, розвивальна, виховна)Завдання заняття (бажано)Методи (бажано)Тип заняття (засвоєння нових знань, умінь та навичок; формування практичних умінь та навичок; застосування вмінь та навичок; узагальнення; комбінований)Форма заняттяОбладнання: таблиці, плакати, посібники, схеми, моделі, роздатковий матеріал, демонстраційний матеріал, діаграми,  література тощо.
Хід заняття
(його структура залежить від типу заняття)
І. Вступна частина— повідомлення теми та мети заняття, очікуваних результатів; — актуалізація опорних знань; — мотивація навчальної діяльності гуртківців.
II. Основна частина — висвітлення керівником матеріалу нової теми; — оволодіння новими теоретичними та практичними знаннями; — залучення учнів до самостійного осмислення нового матеріалу, самостійна робота; — підведення гуртківців  до узагальнень, висновків. III. Заключна частина — обґрунтування гуртківцями можливості використання отриманих знань, умінь, навичок; — загальний підсумок заняття із зазначенням його позитивних та негативних моментів; — повідомлення завдань на наступне заняття (якщо є); — рекомендована література (якщо є).                 
Коментарі до кожного пункту схеми, які повинні бути відображені у плануванні, оформлені конспекту та проведенні заняття.
       
Тема заняття. Формулювання теми має стосуватися фактичного матеріалу заняття, викликати інтерес до почутого. Тема, яка пропонується вихованцям може відрізнятися від теми, записаної в плані за стилем (художній – діловий). Тема повинна чітко, лаконічно, емоційно виражати стислий зміст заняття.      

Мета заняття - основа ефективної діяльності педагога та учнів, що визначає характер їх взаємодії. Вона реалізується в спільній діяльності всіх учасників навчально-виховного процесу. У меті заняття формулюється  результат, до якого повинні прагнути учасники навчального процесу, і, якщо вона визначена нечітко, чи педагог погано уявляє собі шляхи та способи її досягнення, ефективності заняття важко досягти.
        Перш ніж сформулювати триєдину мету заняття педагог повинен знайти відповіді на питання: - чого має навчити це заняття? - як допоможе навчальний матеріал в розвитку вмінь та навичок вихованців? - як вплине на погляди, переконання, почуття, над чим примусить замислитися? - яке значення цього заняття в загальному процесі освіти і виховання?Мета заняття: навчальна, розвиваюча, виховна.Навчальна мета (навчити, познайомити) - передбачає формування практичної діяльності, уміння аналізувати, спостерігати. Спрямована на активізацію уяви та фантазії. Типові формулювання:
- навчити, дати уявлення, пояснити, учити, розповісти, розкрити …
- познайомити з інформацією, умовами тощо…
- проконтролювати засвоєння певних (таких) вмінь та навичок, вивчених на попередніх заняттях… - сформувати (закріпити) певні (такі) навички та вміння… по даному матеріалу (на матеріалі цього заняття)… - розширити або/і поглибити (збагатити) знання (конкретно названі)…
- узагальнити знання, одержувані з різних джерел (в тому числі самостійно)…Розвиваюча мета (розвинути) – спрямована на розвиток творчого потенціалу.Типові формулювання:
- розвинути (розкрити) здібності, уяву, пам’ять, увагу… - розвивати почуття (кольору, світу…) - формувати практичні навички та вміння…
- удосконалювати вміння та навички…
- забезпечити в ході заняття (розвиток мови учнів, поповнення словникового запасу, оволодіння…)Виховна мета (виховати) – спрямована на виховання загальнолюдських цінностей, нових ідей та образів.   
Типові формулювання:
- виховувати почуття…
-  прищеплювати…
- сприяти в ході заняття вихованню певних (таких) якостей (понять)…
- для рішення завдань (естетичного, морального, духовного …) виховання …
- з метою рішення завдань (громадянського …) виховання …
- викликати інтерес до інформації , людей, умов взаємодії…
- залучити, заохотити, зміцнити інтерес…
- викликати неприйняття…

Завдання (бажано)
Типові формулювання загального характеру:
- відпрацювати навички…
- виконати операції мислення: пізнання, розуміння, застосування, аналізу, синтезу, оцінки.

Завдання.

Типові формулювання загального характеру:- відпрацювати навички…

- виконати операції мислення: пізнання, розуміння, застосування, аналізу, синтезу, оцінки. 

Навчальні завдання:

• проконтролювати ступінь засвоєння основних умінь і навичок, а також вивчених і сформованих на попередніх заняттях;

• забезпечити засвоєння наступних  завдань…

• сформувати (продовжити формування, закріпити) такі спеціальні вміння й навички, як…;

• сформувати (продовжити формування, закріпити) такі спільні навчальні вміння  й  навички, як… на матеріалі даного заняття.

Розвивальні завдання:

• для вирішення завдання розвитку у вихованців… в ході заняття забезпечити виконання таких завдань…

Виховні завдання:
• сприяти в ході заняття  формуванню світогляду ;

• формування екологічного (естетичного…) виховання

- виховувати почуття…

-  прищеплювати…

- сприяти в ході заняття вихованню певних (таких) якостей (понять)…

- для рішення завдань (естетичного, морального, духовного …) виховання …

- з метою рішення завдань (громадянського …) виховання …

- викликати інтерес до інформації , людей, умов взаємодії…

- залучити, заохотити, зміцнити інтерес…

- викликати неприйняття…

Методи.

Метод – це «шлях до досягнення мети», спосіб теоретичного дослідження або практичного здійснення будь-чого.

      
    
    


Немає коментарів:

Дописати коментар