пʼятниця, 3 березня 2017 р.

Типи гурткових занять

У центрі уваги позашкільної освіти стоїть особистість дитини з її потребами і інтересами. Тому, краще за все вирішує проблему проведення заняття особистісно-орієнтований підхід.
         Заняття в гуртку є особистісно-орієнтованими, спрямованими на покращення якості дитячого життя на основі творчості вихованців і педагогів, принципів самореалізації, максимального збільшення соціального досвіду дитини; духовної єдності особистості і колективу у спільній цікавій діяльності і відпочинку.  В позашкільній педагогіці використовуються як шкільні типи занять та їх форми так і нетрадиційні.
 Кожне заняття має свою структуру. Тип заняття визначається наявністю та послідовністю структурних частин. Тип — це орієнтир, спрямованість, характеристика, обличчя.
Класифікація типів занять:
-  заняття засвоєння нового матеріалу (нових знань, умінь, навичок);
 - формування практичних умінь та навичок;
 - застосування вмінь та навичок;
 - узагальнення;
  - комбіноване.
                                             Структура заняття  засвоєння нових знань, умінь і навичок:
1.             актуалізація опорних знань;
2.             повідомлен­ня теми, цілей і завдань заняття;
3.             мотивація навчальної діяльності;
4.             сприй­мання й усвідомлення гуртківцями фактичного матеріалу, ос­мислення зв'язків і залежностей між елементами вивченого матеріалу;
5.             узагальнення і систематизація знань;
6.             підсумки заняття,  повідомлення домашнього завдання.
                                       Структура заняття формування практичних вмінь та навичок
1.             актуалізація опорних знань, навичок і вмінь;
2.             повідомлен­ня теми, цілей і завдань заняття;
3.             актуалізація мотивації навчальної діяльності;
4.             вивчення нового ма­теріалу (вступні, мотиваційні та пізнавальні вправи);
5.             пер­винне застосування нових знань (пробні вправи)$
6.             са­мостійне застосування учнями знань у стандартних ситу­аціях (тренувальні вправи за зразком, інструкцією, завдан­ням);
7.             творче перенесення знань і навичок у нові ситуації (творчі вправи);
8.             підсумки заняття і повідомлення домашньо­го завдання.
                                      Структура заняття застосування  вмінь та навичок
1.             перевірка домашнього завдання;
2.             актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок;
3.             повідомлення теми, цілей та завдань заняття;
4.             актуалізація мотивації навчальної діяльності гуртківців;
5.             осмислення змісту й послідовності застосування способів виконання системи необхідних навчальних дій;
6.             самостійне виконання поставлених завдань під контролем і за допомогою педагога;
7.             звіт вихованців  про роботу і теоретичне обґрунтування отриманих результатів;
8.             обґрунтування педагогом  її результатів та проведення відповідної корекції;
9.             підсумки заняття і повідомлення домашньо­го завдання.
Структура заняття узагальнення
1.             повідомлен­ня теми, цілей і завдань заняття;
2.             актуалізація мотивації навчальної діяльності;
3.             відтворення й узагальнення понять і за­своєння відповідної їм системи знань;
4.             узагальнення та сис­тематизація основних теоретичних положень і відповідних наукових ідей;
5.             підсумки заняття і повідомлення домашньо­го завдання.
Структура комбінованого заняття
1.             перевірка, корекція раніше засвоєних знань навичок і вмінь
2.             повідомлення теми, мети і завдань заняття та мотивація навчальної діяльності
3.             сприймання та усвідомлення вихованцями нового матеріалу
4.             осмислення?  узагальнення і систематизація нових знань
5.             підсумки заняття і повідомлення домашньо­го завдання.
З усіх зазначених типів комбіноване заняття найпоширеніше  у су­часній освіті. Йому належить 75—80 % загальної кількості занять, що проводяться.


Немає коментарів:

Дописати коментар