Типи
гурткових занять
У центрі уваги позашкільної освіти стоїть особистість дитини з її потребами
і інтересами. Тому, краще за все вирішує проблему проведення заняття
особистісно-орієнтований підхід.
Заняття в
гуртку є особистісно-орієнтованими, спрямованими на покращення якості дитячого
життя на основі творчості вихованців і педагогів, принципів самореалізації,
максимального збільшення соціального досвіду дитини; духовної єдності
особистості і колективу у спільній цікавій діяльності і відпочинку. В
позашкільній педагогіці використовуються як шкільні типи занять та їх форми так
і нетрадиційні.
Кожне заняття має свою структуру. Тип заняття визначається наявністю
та послідовністю структурних частин. Тип — це орієнтир, спрямованість,
характеристика, обличчя.
Класифікація
типів занять:
-
заняття засвоєння нового матеріалу (нових знань, умінь, навичок);
-
формування практичних умінь та навичок;
-
застосування вмінь та навичок;
-
узагальнення;
-
комбіноване.
Структура заняття засвоєння нових знань, умінь і навичок:
1. актуалізація опорних знань;
2. повідомлення теми, цілей і завдань заняття;
3. мотивація навчальної діяльності;
4. сприймання й усвідомлення гуртківцями фактичного
матеріалу, осмислення зв'язків і залежностей між елементами вивченого
матеріалу;
5. узагальнення і систематизація знань;
6. підсумки заняття, повідомлення домашнього
завдання.
Структура заняття формування практичних вмінь та навичок
1. актуалізація опорних знань, навичок і вмінь;
2. повідомлення теми, цілей і завдань заняття;
3. актуалізація мотивації навчальної діяльності;
4. вивчення нового матеріалу (вступні, мотиваційні та
пізнавальні вправи);
5. первинне застосування нових знань (пробні
вправи)$
6. самостійне застосування учнями знань у стандартних
ситуаціях (тренувальні вправи за зразком, інструкцією, завданням);
7. творче перенесення знань і навичок у нові ситуації
(творчі вправи);
8. підсумки заняття і повідомлення домашнього
завдання.
Структура заняття застосування вмінь та навичок
1. перевірка домашнього завдання;
2. актуалізація і корекція опорних знань, умінь і
навичок;
3. повідомлення теми, цілей та завдань заняття;
4. актуалізація мотивації навчальної діяльності
гуртківців;
5. осмислення змісту й послідовності застосування
способів виконання системи необхідних навчальних дій;
6. самостійне виконання поставлених завдань під
контролем і за допомогою педагога;
7. звіт вихованців про роботу і теоретичне
обґрунтування отриманих результатів;
8. обґрунтування педагогом її результатів та
проведення відповідної корекції;
9. підсумки заняття і повідомлення домашнього
завдання.
Структура
заняття узагальнення
1. повідомлення теми, цілей і завдань заняття;
2. актуалізація мотивації навчальної діяльності;
3. відтворення й узагальнення понять і засвоєння
відповідної їм системи знань;
4. узагальнення та систематизація основних
теоретичних положень і відповідних наукових ідей;
5. підсумки заняття і повідомлення домашнього
завдання.
Структура
комбінованого заняття
1. перевірка, корекція раніше засвоєних знань навичок
і вмінь
2. повідомлення теми, мети і завдань заняття та
мотивація навчальної діяльності
3. сприймання та усвідомлення вихованцями нового
матеріалу
4. осмислення? узагальнення і систематизація нових знань
5. підсумки заняття і повідомлення домашнього
завдання.
З усіх зазначених типів комбіноване
заняття найпоширеніше у
сучасній освіті. Йому належить 75—80 % загальної кількості занять, що
проводяться.
Немає коментарів:
Дописати коментар