Пам’ятка
керівнику гуртка
щодо структури занятття гуртка
Структурно всі заняття
будуються за одними і тими ж принципами.
І. Організаційна частина
Викладач, починаючи заняття,
повинен переконатися, що всі гуртківці підготувались, готовий інструмент,
наочні приладдя, технічне обладнання, форма одягу в інше. Зробивши перевірку вихованців,
керівник гуртка оголошує тему заняття, форму роботи (бесіда, лекція, практичне
заняття тощо).
ІІ. Актуалізація опорних знань
Ця частина заняття проводиться
у формі перевірки завдання, опиту учнів, інформації нагадувань і інше з
використанням методів індивідуальної, колективної або самостійної роботи.
Момент повторення необхідний для переходу до сповіщення нового матеріалу, його
вивчення.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
При вивченні нового матеріалу
однаково сприйняти форми: лекції, практичні вправи проблемного характеру,
доповіді самих учнів тощо. Якщо використовуються доповіді самих учнів або
практичні вправи, керівник також повинен зробити висновок, що узагальнює і
конкретизує новий матеріал. Вивчений новий матеріал бажано диференційовано, з
урахуванням підготовленості учнів.
ІV. Практичні вправи
Як самостійна частина заняття,
практичні вправи індивідуального або колективного характеру переслідувань
виготовлення наочних приладь, макетів, моделей (в технічних гуртках);
удосконалення навиків, прийомів (в інших гуртках). Це може бути робота над
моделлю, підготовка виставочних експонатів. Керівник гуртка так повинен
продумати практичні вправи, щоб усі вихованці були охоплені роботою.
Використовуючи систему індивідуальних, колективних робіт, керівник гуртка
повинен слідкувати за якісним виконанням всіх завдань, не порушенням технології
і правил безпеки, дисципліною і порядком.
V. Підведення підсумків заняття
Заключна частина заняття
використовується керівником гуртка для підведення підсумків, узагальненням
вивченого і засвоєного, для оцінки роботи окремих учнів, різних зауважень,
визначення домашнього завдання тощо.На кожному занятті обов’язково присутні
організаційна частина і підведення підсумків, причому ці дві частини повинні
бути мінімальні. Інші частини заняття можуть проходить в різній послідовності і
займати різне положення в залежності від теми, мети і типу заняття.Інколи може
бути головним повторення раніше вивченого матеріалу, інколи – практичні вправи,
інколи – вивчення нового матеріалу. Керівник гуртка, готуючись до роботи,
самостійно вибирає заняття, визначає роль кожного із структурних моментів.Всі
вони повинні чітко проглядати в кожному заняття
Немає коментарів:
Дописати коментар